Sprzątanie biur, jak to wygląda od strony firmy sprzątającej?
Firma Cleaner działa w wielu różnych miastach w całej Polsce Łódź, Warszawa, Gdańsk, Poznań, Katowice, Wrocław, ale nasza główna siedziba znajduje się w Łodzi. Łódź jest rynkiem niebanalnym. Tutaj sukcesywny przyrost powierzchni biurowej o najwyższym standardzie nie wpłynął na wzrost stawek czynszu w porównaniu do innych miast.
Już ponad 586 tys. mkw. zajmują biura i biurowce w Łodzi, wiele słychać o nowych inwestycjach:
“Łódź nie zwalnia nawet w pandemii COVID. Obecnie intensywnie pracujemy nad pozyskaniem dla naszego miasta kilkudziesięciu nowych inwestycji” – tak podsumował rozmowę Adam Brzostowski, dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego i Współpracy Międzynarodowej. A co jest z tym związane, trzeba będzie należycie świadczyć usługi porządkowe dla tych Klientów.
Czy jest duża konkurencja między firmami świadczącymi usługi porządkowe?
Sprzątaniem biur w Łodzi zajmuje się wiele firm, jedne z krótszym, inne z dłuższym stażem. Doświadczenie w tej kwestii jest jednak najważniejsze. Oczywiście, że konkurencja jest duża, ale każdy znajdzie coś dla siebie. Łódź, to przecież 293,2 km² powierzchni :). Przede wszystkim nie wolno stosować nieuczciwej konkurencji, poprzez zaniżanie cen, co się wiąże głównie z zatrudnianiem pracowników na tzw. “umowach śmieciowych”. Jest to rynek jak każdy inny, dobrze jeśli firmy odnoszą się do siebie z szacunkiem.
Firma sprzątająca biura – dlaczego warto wybrać właśnie Cleaner?
Jest wiele powodów do podjęcia z nami współpracy. Cleaner świadczy usługi porządkowe z wieloma dużymi sukcesami od ćwierć wieku. Radziliśmy i radzimy sobie z przeciwnościami, naszą pracę znamy od podszewki, wiemy jak rozmawiać z Klientem, jakie usługi zaproponować.
Cleaner doprecyzuje dla Państwa odpowiedni harmonogram i zakres czynności dla danej powierzchni biura. Kompleksowo – to znaczy dokładnie, my nie zamiatamy kurzu pod dywan. Klient otrzymuje od nas w pakiecie lojalność, zaangażowanie, sprawdzone atestowane produkty. Linia ekologiczna, specjalnie dla wymagających Klientów jest dostępna od ręki.
W przypadku nawiązania współpracy z firmą posiadającą status Zakładu Pracy Chronionej. Klient ma prawo do skorzystania z odpisu od składek odprowadzanych na PFRON. Pracodawcy, którzy zatrudniają co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, przy zatrudnieniu osób niepełnosprawnych zakładzie poniżej 6 procent, mają obowiązek uiszczania comiesięcznych wpłat na Fundusz PFRON.
Nasi Klienci oszczędzają około 20% każdego miesiąca na kosztach utrzymania czystości swojego biura czy przedsiębiorstwa. W skali roku są to widoczne i znaczące oszczędności.
Jesteśmy profesjonalistami. Zapewniamy najwyższy poziom higieny i czystości poprzez codzienną obsługę setek tysięcy m2 powierzchni. Biura, zakłady produkcyjne, fabryki, hale magazynowe, centra logistyczne, salony samochodowe, sklepy wielkopowierzchniowe, galerie handlowe, markety i hipermarkety, a także szkoły i akademie, to nasz priorytet. Naszym celem jest sprostać oczekiwaniom Klientów, który przyniesie satysfakcję obu stronom.
Czyli Cleaner nie skupia się jedynie na powierzchniach biurowych?
Oczywiście, tak jak było wspomniane, działamy tam, gdzie potrzebne są nasze usługi. Mamy własny park maszyn więc obsługujemy również tereny zewnętrzne i ogródki. Klient ma przez nas zapewnioną usługę w każdym zakresie. Posiadamy nawet własne ozonatory do dezynfekcji pomieszczeń. Mamy swoją brygadę operacyjną do zadań specjalnych – mycie okien, pranie mebli tapicerowanych, prace na wysokości, itp. Nasza ekipa sprzątająca biura i inne powierzchnie to zespół doświadczonych specjalistów.
Co jest największym problemem w obecnym czasie dla Cleanera?
Myślę, że to problem nie tylko Cleanera a dotyczy ogółem naszej branży – ręce do pracy. Z uwagi na dynamiczny rozwój naszej firmy, a mimo prężnie działającego Działu Rekrutacji brakuje chętnych do zatrudnienia. Jesteśmy Zakładem Pracy Chronionej, aktywizujemy i zachęcamy do podjęcia zatrudnienia osoby z różnymi schorzeniami posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności, więc nasze poszukiwania pracowników mają szerszy zakres i więcej możliwości.
Jakie są ceny za usługi porządkowe?
To jedno z trudniejszych pytań, na które nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Wszystko zależy od powierzchni, którą trzeba posprzątać. W przypadku biur ceny za m2 sprzątania zaczynają się od około 3,50 zł netto – 5,50 zł netto za m2. Mycie okien, tu stawka uzależniona jest od rodzaju okna (okno standardowe otwieralne, okno wieloskrzydłowe, okno dzielone tzw. czekoladki, okna po remoncie, itp.) 2,50 zł netto – 7,00 zł netto. Pranie wykładzin to przedział 4,50 zł netto do nawet 9 zł netto, wszystko zależy od rodzaju wykładziny, metrażu i stopnia zabrudzenia. Nasza wycena zawsze poprzedzona jest wizytą u Klienta, aby ocenić zakres i stopień trudności powierzanych nam prac. Aby poznać dokładny cennik sprzątania biur zachęcamy do kontaktu z nami poprzez formularz na stronie.
Stoimy przed wyborem firmy sprzątającej, czy firma, którą bierzemy pod uwagę jest godna zaufania?
Mówią, że internet wie wszystko :). Sprawdzonym sposobem na uzyskaniu informacji na temat firmy porządkowej jest kolokwialnie mówiąc “poczta pantoflowa”.
Dlaczego firmy nie chwalą się kogo sprzątają?
Zazwyczaj poszukując firmy do sprzątania nie możemy znaleźć w internecie kogo obsługują. Może to być irytujące dla potencjalnie poszukującego Klienta. Przeważnie nie jest to ujawniane z przyczyn ekonomicznych. Na rynku jest bardzo duża konkurencja, firmy porządkowe rywalizują między sobą o Klientów. Ogłaszanie wszem i wobec kogo obsługują jest podawaniem na tacy swojego Klienta konkurencji. Powodem nie ujawniania listy Klientów jest również obowiązująca Umowa o Poufności pomiędzy firmą sprzątająca a jej Klientami. Zazwyczaj podczas pierwszego lub drugiego spotkania, firma porządkowa okazuje się zdobytymi referencjami od swoich Klientów. Możemy wówczas decydować czy chcemy takiej firmie powierzyć pod opiekę nasze biuro, magazyn, naszych pracowników. Pytajmy zatem o referencje.
Cleaner posiada swoją Księgę Referencji, którą okazuje na życzenie Klienta. Otrzymanie rekomendacji od Klienta jest ogromnym zaszczytem, bo to dowód dobrze wykonanej pracy.
“Jeśli się w coś zaangażujesz, nigdy nie przegrasz.” – Jacek Walkiewicz