Dzień dobry!

Potrzebujesz szybkiej wyceny usługi porządkowej?

Chciałbyś się z nami skontaktować?

Zadzwoń, wyślij maila lub skorzystaj z czatu poniżej.

Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

 

+48 798 063 182
wycena@cleaner.com.pl
Szybka wycena

31.05.2021

Największe błędy firm sprzątających

Największe błędy firm sprzątających

Prowadzenie firmy porządkowej wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Otwarty umysł, szereg szkoleń, dobór właściwego zespołu do współpracy są nieodzownym elementem właściwego działania firmy.

Działalność wymaga wkładu finansowego w odpowiednie maszyny, środki czystości, drobny sprzęt pomocniczy (ściereczki, wiaderka, mopy, wózki, itp.)

Najlepsze rozwiązanie dla klienta jesteśmy w stanie zaproponować po przeprowadzeniu wizji lokalnej obiektu, który będziemy mieli pod swoją opieką. Nasz audyt  zweryfikuje jaki zakres czynności i harmonogram będzie najlepszy i najkorzystniejszy finansowo dla klienta. Pozwoli  doprecyzować, czy wystarczy umycie posadzki zwykłym mopem, mopem parowym czy lepiej dobrać urządzenie: maszynę pchaną, czy maszynę  samojezdną, jakie środki pielęgnacyjne zastosować do mebli, itd.

Odpowiedzialnym podejściem jest również posiadania polisy ubezpieczeniowej. To bezpieczeństwo dla obu stron. Sprzątanie z pozoru wydaje się prostą czynnością jednak musimy być świadomi, że nawet profesjonalnym firmom z wieloletnim doświadczeniem zdarza się popełnić jakiś błąd w sztuce.

Bądź doradcą

Bycie dobrym doradcą to kluczowy element naszej pracy. Nasz klient ma pewien budżet przeznaczony na utrzymanie porządku w swoim biurze/ magazynie/placówce, itp. , nie musi znać się na sprzątaniu. Naszym zadaniem jest  zobrazowanie czego potrzebuje, na co należy zwrócić szczególną uwagę, co powinno bezwzględnie zostać ujęte w standardowej usłudze, a co można wykonać jako usługę dodatkową np. 2 razy w roku.

Bo sprzątanie jest sztuką.

Przedstawienie kilku wariantów oferty pozwoli klientowi na dokonanie ostatecznej decyzji. Nie pozbawiajmy klienta przywileju bycia zadowolonym ze swojego wyboru. Dajmy klientowi poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji. Taka inicjatywa z naszej strony zostanie z pewnością szybko doceniona.

Oczywiście zdarzają się sytuacje, kiedy firmy porządkowe, nie prowadzą dialogu z klientem. Zamawiający punktuje na jakim porządku zależy mu najbardziej, nie zagłębia się w szczegóły, przez co czasami pominie ważne punkty. Powinniśmy wówczas zaproponować/ wymienić usługi, które firma porządkowa (my) zazwyczaj wykonuje dla swoich klientów, aby nie doprowadzać w dłuższej perspektywie do zaniedbań. Precyzyjny harmonogram z częstotliwością sprzątań unaoczni klientowi wizję czystości. Zależy nam na podjęciu stałej współpracy, która w perspektywie czasu będzie rozwojowa. Kolokwialnie mówiąc, aby wszystko „zagrało”, potrzeba świadomości z dwóch stron.

Podstawowe błędy firm sprzątających

Firmy porządkowe podejmują czasem bardzo niebezpieczne decyzje polegające na zaniżaniu ceny przygotowując ofertę poprzez:

1. Używanie środków chemicznych bez certyfikatów 

Przypadkowy dobór środków czyszczących będzie miał niekorzystny wpływ na środowisko. Przedstawienie oferty klientowi z uwzględnieniem środków posiadających certyfikaty będzie dodatkowym atutem.

2. Rozcieńczanie preparatów wodą

Bardzo nieuczciwe i szkodliwe podejście, na dłuższą metę nieopłacalne. W przypadku, gdy klient zorientuje się w naszych poczynaniach, zrezygnuje z naszych usług. Firma sprzątająca pozostawi po sobie jedynie złą reputację.

3. Używanie środków chemicznych w celach innych niż są do tego przeznaczone

Brak doboru odpowiedniego preparatu do powierzchni, spowoduje szybsze jej zużywanie, rysowanie, powoduje powstanie odbarwień czy zmatowień.

4. Używanie urządzeń domowych zamiast profesjonalnych

Wizja lokalna na obiekcie, jest nieodzownym elementem do przygotowania oferty zgodnej z oczekiwaniami klienta. Dobór niewłaściwej maszyny (zbyt dużej lub zbyt małej, zużytego sprzętu) spowoduje, że nie wykonamy usługi prawidłowo. W przypadku przyjęcia w ofercie zastosowania urządzeń o nieodpowiednich gabarytach narazi klienta na większe koszty związane z zużyciem wody i energii elektrycznej.

5. Oddelegowywanie osób do pracy bez odpowiedniego przeszkolenia z tzw. „łapanki”

6. Brak odpowiedniego podejścia do pracownika, co rodzi dużą rotację

7. Brak stałego Koordynatora nadzorującego usługę

8. Brak wizyt Audytora w celu zbadania czy usługa świadczona jest na wysokim poziomie

Takie rozwiązanie pozwala przyjrzeć się czy usługa wykonywana jest zgodnie z ustaleniami, czy być może można wprowadzić dodatkowe udogodnienia dla klient.

9. Brak polisy OC

Bądźmy konsekwentni i profesjonalni.

Cennik usług sprzątania

Częstym  wyznacznikiem podczas przygotowywania oferty jest cena. Niejednokrotnie zdarza się, że wykonawca chcąc zdobyć kontrakt, zaniża cenę nie biorąc pod uwagę  konsekwencji jakie poniesie KLIENT. Stosowanie półproduktów, pracownicy zatrudniani na umowach „śmieciowych” oraz wszystkie pozostałe składowe wymienione w punktach powyżej, obniżą cenę oferty, ale niewyobrażalnie wpłyną również na jakość świadczonej usługi. Właśnie wtedy zaczyna się balansowanie na krawędzi co stanowi zagrożenie dla skutecznego wykonania usługi na zadowalającym poziomie. Szybko okazuje się, że klient jest  zawiedziony, ma nieposprzątane, nie tego od nas oczekiwał.

Ryzyko jest bardzo wysokie i zazwyczaj kończy się ponownym przetargiem na wybranie firmy porządkowej.  Można dużo stracić.

Podsumowanie

Ważne, żeby przedstawić ofertę godną, zapewniającą klientowi możliwie najlepsze warunki świadczenia usługi sprzątania. Zbyt niska cena wpłynie na jakość świadczonej usługi. STOP nieuczciwej konkurencji, należy składać wiarygodne i uczciwe oferty.

Firma, która wzbogaca swoją ofertę o nowe, innowacyjne rozwiązania jest pozytywnie postrzegana przez klientów, co stanowi gwarancję osiągnięcia sukcesu, dlatego bieżące śledzenie rynku to podstawa.

My przekonaliśmy się, że warto inwestować w ludzi, którzy stają się przyszłością firmy.

Jeśli chcesz poznać naszą cenę skontaktuj się z nami.


„Jeśli uważasz, że wynajęcie profesjonalisty do pracy jest kosztowne, poczekaj, aż zatrudnisz amatora” – Red Adair