Dzień dobry!

Potrzebujesz szybkiej wyceny usługi porządkowej?

Chciałbyś się z nami skontaktować?

Zadzwoń, wyślij maila lub skorzystaj z czatu poniżej.

Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

 

Szybka wycena

18.10.2021

Sprzątanie biura – jaki obszar w biurze sprzątamy dwa razy w roku?

Sprzątanie biura – jaki obszar w biurze sprzątamy dwa razy w roku?

Sprzątaniem powierzchni biurowych zajmujemy się codziennie, ale nie do wszystkich obszarów możemy od razu dotrzeć. Nie oznacza to, że o nich nie myślimy. Po prostu z uwagi na ich położenie nie muszą być sprzątane tak często.

Mycie okien wraz z futrynami i parapetami

Zazwyczaj Klienci decydują się na tę usługę dwa razy w roku. W większości obecnych biur okna są nieotwieralne. Wówczas usługa obejmuje generalne umycie powierzchni szklanej, futryn oraz parapetów od strony wewnętrznej. W przypadku okien otwieranych, myjemy okna dwustronnie i musimy pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu parapetów zewnętrznych. Z całą pewnością trzeba będzie usunąć ptasie odchody, a następnie całą powierzchnię dodatkowo zdezynfekować. Ptasie odchody są bardzo toksyczne ich usunięcie wymaga zachowania środków ostrożności, zastosowania dodatkowej dezynfekcji i utylizacji.

Mycie przeszkleń

Przeszklenia w biurach często zajmują całe ściany, przez co ich mycie na co dzień odbywa się do 1,70m wysokości, czyli do wysokości wyciągniętej ręki osoby sprzątającej. Strefa powyżej pozostaje do pielęgnacji przy okazji akcji mycia okien.

Pranie wykładzin

Wykładziny na całej powierzchni należy wyprać 2 razy w roku, natomiast ciągi komunikacyjne 3 – 4 razy w roku. Po wejściu do biura zauważamy, że ciągi komunikacyjne noszą widoczniejsze ślady użytkowania i są bardziej zniszczone. Klienci i Goście również to zauważą. Zabieg bonetowania wpłynie korzystnie na strefę częstego użytkowania, odświeży wykładzinę i podniesie włosie. 

Szatnie

Szatnie pracownicze mogą mieć różną formę (otwarte pomieszczenie, zamknięty pokój). Pomieszczenia otwarte, wyposażane są zazwyczaj jedynie w rzędy wieszaków. Obuwie na zmianę układane jest pod wieszakami na wykładzinie lub metalowych stojakach. Zapach, mokrych ubrań i butów jest bardzo wyczuwalny.

W przypadku aranżacji pomieszczenia w oddzielne szafki i tak nie unikniemy specyficznego ciężkiego zapachu, gdzie obuwie przechowywane jest w szafkach. Na obuwiu przenosimy bakterie, brud, błoto. W celu niwelacji brzydkiego zapachu, pozbyciu się roztoczy zalecamy:

  • odkurzenie ścian
  • odkurzenie szafek pracowniczych z góry
  • przetarcie i dezynfekcja frontów szafek pracowniczych z zewnątrz
  • ozonowanie

Toalety

Toalety w biurach sprzątamy codziennie, ale nie szczegółowo. Dwa razy w roku warto zadbać o nie kompleksowo, czynności polegają na:

  • umyciu i dezynfekcji glazury na ścianach, 
  • umyciu i dezynfekcji płytek na podłodze
  • wyczyszczeniu fug, 
  • umyciu i dezynfekcji pisuarów, toalet, kabin prysznicowych
  • umyciu i dezynfekcji armatury

Odkurzanie elementów na wysokości

Nowe biura w stylu loftowym są piękne, ale mają wiele elementów podsufitowych, na których osiada kurz. Mowa tu o wiszących lampach, niezabudowanej konstrukcji podsufitowej, kamerach, obudowach klimatyzacji. 

Kurz zalegający na lampach może być przyczyną:

  • zagrożenia pożarowego wysoka temperatura opraw może zapalić kurz, obudowy lamp bardziej się nagrzewają,
  • kurz zbierający się na oprawach zmniejsza strumień światła, w rezultacie zmniejsza się żywotność lamp
  • powoduje wyższe rachunki za prąd

Odkurzanie żaluzji

Zalecamy wykonać czyszczenie żaluzji, ich umycie czy odkurzenie jednocześnie z usługą mycia okien. Nie ma sensu myć okien a zrezygnować z żaluzji. Te elementy są nośnikami ogromnej ilości kurzu. Umycie okien i opuszczenie na nie brudnych żaluzji spowoduje natychmiastowe przylgnięcie kurzu do czystej powierzchni szklanej.

Ozonowanie

Usługę ozonowania zalecamy wykonać raz na trzy miesiące. Sugerujemy wprowadzenie stałego harmonogramu ozonowania w przypadku gdy w biurze pracują osoby z alergią, katarem siennym, problemami skórnymi. Dwa razy w roku ozonowanie powinno być standardem. W biurze można ozonować każde pomieszczenie. Nie warto rezygnować z zabiegu ozonowania, który niweluje bakterie, wirusy, grzyby, roztocza oraz brzydkie zapachy z naszego otoczenia.

Dlaczego w/w prace nazywamy specjalistycznymi?

Każda praca, którą wykonujemy powyżej 1m wysokości nazywamy pracą na wysokości. Mamy z nią styczność wtedy, kiedy pracownik pracuje na powierzchni znajdującej się powyżej 1 metra od poziomu posadzki i obszar ten jest nieosłonięty i niezabezpieczony stałymi konstrukcjami. Taka praca wymaga odpowiedniego przygotowania w sprzęt (drabiny, pasy zabezpieczające, itp)

Usługi specjalistyczne wykonuje zawsze nasz wyszkolony personel posiadający badania wysokościowe i odpowiedni sprzęt. Zachęcamy i zalecamy do korzystania z w/w usług systematycznie według wspólnie ustalonego harmonogramu.

„Twój los zależy od twoich nawyków.” – Brian Tracy