Dzień dobry!

Potrzebujesz szybkiej wyceny usługi porządkowej?

Chciałbyś się z nami skontaktować?

Zadzwoń, wyślij maila lub skorzystaj z czatu poniżej.

Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

 

Szybka wycena

29.03.2022

Utrzymanie czystości w biurowcu klasy A – sprzątanie strefy wejściowej

Utrzymanie czystości w biurowcu klasy A – sprzątanie strefy wejściowej

Oczekiwania względem strefy wejściowej do biurowca klasy A jest bardzo wysokie. Każdy wchodzący do budynku najlepiej czuje się w czystej przestrzeni. Czystość świadczy o szacunku, higienie, kulturze. Czyste wnętrze stanowi pozytywny lub negatywny wizerunek o tym miejscu. Czysta przestrzeń wzbudza zaufanie wśród najemców, petentów czy kontrahentów. Dlatego tę przestrzeń należy objąć szczególną troską. Administrator budynku ma obowiązek zapewnić czystość na terenie zewnętrznym przed wejściem, drzwi wejściowe, przedsionek, hol, recepcja.

Firma sprzątająca zatrudniona przez administratora ma obowiązek zadbania i stałego utrzymania czystości tych obszarów.

Teren zewnętrzny

Stałe czynności porządkowe, które powinna wykonać dla nas firma porządkowa przed wejściem do biurowca to:

  1. Zamiatanie chodników
  2. Odchwaszczanie chodników
  3. Usuwanie śmieci

Musimy pamiętać, że okres jesienny i zimowy będzie wymagał dodatkowo:

  1. Grabienia liści – do realizacji usługi porządkowej w tym zakresie potrzebne będą, podkaszarki, kosiarki, grabie wachlarzowe metalowe i plastikowe, worki na odpady zielone
  2. Odśnieżania – na takiej przestrzeni sprawdzi się łopata do śniegu lub mała odśnieżarka, wyznaczenie z administratorem budynku miejsca do składowania śniegu
  3. Posypywania chodników piaskiem lub chlorkiem wapnia/magnezu

Chlorek wapnia/magnezu jest w stanie roztopić lód nawet w temperaturze -30 stopni. Niestety chlorek nie posiada właściwości antypoślizgowych, dlatego najlepiej zmieszać go z dodatkiem piasku, co może niestety podnieść koszty.

Nie posypujemy zimą chodników solą i chlorkiem sodu, dlaczego?

Sól jest obecnie odradzanym środkiem zapobiegawczym, ponieważ potrafi zniszczyć buty i samochodową karoserię. Ponadto, sól drogowa jest w stanie doprowadzić do suszy fizjologicznej, gdyż przedostając się do gleby, hamuje wzrost roślin i może przyczynić się do ich usychania. Natomiast Chlorek sodu jest również niebezpieczną substancją, tym razem dla naszych pupili – zlizywanie soli z łap po spacerze przez psa lub kota może doprowadzić do zatrucia.

Na co zwracamy uwagę wchodząc do budynku?

  • Wiatrołap – czystość: szyb, przeszkleń, maty wejściowe, oświetlenie

Odpowiedni system aranżacji mat wejściowych może zredukować ilość wnoszonych zanieczyszczeń nawet do 90%.

Maty wejściowe pierwszej strefy mają za zadanie zatrzymywanie błota, piasku i śniegu.

Maty drugiej strefy zatrzymują zanieczyszczenia, których nie usunęły maty pierwszej strefy oraz częściowo absorbują wilgoć z butów.

Maty z trzeciej strefy mają za zadanie maksymalnie usunąć wodę z butów.

  • Hol – czystość posadzki, wykładziny, szyby i przeszklenia, dostępność środków dezynfekcyjnych, dostępność koszy na śmieci
  • Recepcja – czystość lady recepcyjnej, przeszkleń

Dbałość o utrzymanie czystości w strefie wejścia znacząco obniży koszt codziennego sprzątania w całym budynku. Ochroni też posadzkę przed zniszczeniem, redukując tym samym częstotliwość kosztownych zabiegów pielęgnacyjnych np. polimeryzacji.

Czego oczekują najemcy i klienci?

Ważne jest aby firma sprzątająca miała stałe godziny pracy, była dostępna w sytuacjach awaryjnych (rozlanie kawy w holu, opady śniegu w sezonie zimowym), by mogła natychmiast zareagować na powstały problem. Była wyposażona w odpowiedni sprzęt: maszynę czyszczącą samojezdną, cichy odkurzacz, atestowane środki chemiczne do utrzymania czystości różnych powierzchni.

Definicja czystości powinna mieć jedno znaczenie. Otoczenie powinno być przyjazne, zdezynfekowane i wolne od zagrażających zdrowiu mikroorganizmów, kurzu oraz zarodników pleśni i grzybów. Dostępność materiałów higienicznych i dezynfekujących. Odśnieżony i nie oblodzony chodnik, wizualnie czysta przestrzeń. 

Ważne jest również przeprowadzanie w ciągu roku dodatkowych usług porządkowych. Mowa tu o odkurzaniu lamp na wysokości, strefy podsufitowej, mycia wysokich przeszkleń, dachu nad wiatrołapem.

Firma porządkowa wykonująca usługi specjalistyczne musi  zapewnić wykwalifikowany i wyszkolony personel profesjonalnie przygotowany i odpowiednio wyposażony do pracy, który posiada konieczne uprawnienia i badania wysokościowe.